perjantai 13. maaliskuuta 2009

Koiramme-lehti


Olen tässä ahminut tuota juuri saapunutta Koiramme lehteä ja viimeiseksi luin juuri jutun laumanvartijakoirista, olipa kerrankin kirjoitettu mielestäni totuuteen pohjautuva juttu. Itse laumanvartijan omistajana arvostan tuollaisia juttuja jossa kerrotaan tosiaioita kaunistelematta. Itse aikoinaan tein päätöksen, että en koskaan voisi kasvattaa laumanvartijoita, koska en uskaltaisi koskaan yhtään pentua antaa pois, koska en voisi olla varma tietääkö pennun uusi koti todella minkälaisesta rodusta on kysymys. Minulla on ollut kaksi laumanvartijaa Jeppe joka oli Keski-Aasian paimenkoira ja sitten meidän Turri. Jeppe oli todella VARTIOIVA ja hyvin epäluuloinen mailmaa kohtaan ihan kaikkea kohtaan paitsi minä olin Jepen ainoa palvonnan kohde. Tein kaikkeni Jepen kanssa mutta sekään ei riittänyt, minua tuki ja auttoi Hilskan Kaisa, mutta sekään ei riittänyt. Jeppe ei pystynyt sopeutumaan ja sitten sairaus vielä vaikutti Jepen elämään ja tein elämäni vaikeimman päätöksen , saattelin Jepen sateenkaarisillan tuolle puolelle, sitä en unohda koskaan. Onneksi meidän Turri on sitten toiselta äärilaidalta, merkkiä kaikkien kaveri.



Oikea veijari meidän laumassa.


37 vrk


Ja taas ollaan lähempänä sitä odotettua päivää kun vauvat syntyvät. Tänään käytiin ostamassa lämpöpatteri pentuhuoneeseen, jotta saadaan lämmöt pysymään tarpeeksi korkealla,sillä edellisen patterin ovat kanat saaneet kanalaan. Sitten hankittiin lämpöpullo pentukorin pohjalle ja pentukori. Sitten minä tilasin sellaisen pentu vaa´an, jossa vauvelit voi punnita 10 g tarkkuudella niin kauan kun sitten ovat niin isoja että voivat mennä aikuisten koirien vaakaan. Pentukansioiden tekeminenkin on jo aloitettu. Listassa on vielä kuitenkin tosi monta asiaa jotka pitää hoitaa.



Lenkillä mamman kanssa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti