lauantai 21. elokuuta 2010

Syksyinen maisema


Tänään otin kameran mukaan kun lähdimme Pilven ja BB:n kanssa syksyiselle metsäretkelle. Vauhti oli molemmilla kova etenimmekin reipasta vauhtia. Nuuskittavaa riitti ja välillä taisi joku mustikkakin eksyä koirien suuhun. Lähdimme oikeastaan katselemaan tuota sienisatoa, mutta jos näilä sienillä pitäisi nälkä lähteä niin huonosti kävisi, löysin vain muutaman sienen ja niitäkään en tunnistanut joten nekin saivat jäädä kasvamaan paikoilleen. Koirilla oli kyllä valtavan hauskaa ja niin minullakin. Syksy on minun vuoden aikani ja nautin silloin luonnosta suunnattomasti. Varsinkin nuo viljapellot ovat niin kauniita kullan keltaisia. Samalla näimme myös leikkuupuimurin ja traktorin ja me ei pelätty kukaan yhtään. Käytiin myös katsomassa naapurin hevosia ja niitäkään ei pelätty, olisi ollut kiva tehdä lähempää tuttavuutta.



Tästä retki alkaa



BB on kova hiipimään liekö oppiniut sen Löpöltä.



Ja täysillä Pilven perään



Pilvi on vain liian vikkelä



Kaikki peliin.



Tuonne se meni ja ei jaksa juosta kiinni



Olisimpa vinttikoira niin mä näyttäisin.



Onkos mamma tämä sitä poseerausta? No en mä ihan tuota tarkoittanut yritetään uudelleen.



Näinö mun piti seisoa? No en minä ihan tuotakaan tarkoittanut, yritetään vielä kerta.



Nyt sytytti siis piti seisoa onko nyt hyvä joko kelpaa?



Sano jo kelpaako - (huokaus) - aina ei ole niin helppoa kertoa mitä tarkoittaa seisoo nätisti.



No ihan helppoa mamma tarkoittaa näin, oletkos BB vähän hassu kun et tätä osannut.



Onneksi ei tarvi enää seisoskella vaan saa painaa



täysillä tuon riiviön perässä.



Mä saan sut kiinni ihan varmasti



Mähän sanoin, et saanut mä luovutin ettei sulle tule paha mieli.



Vähä makee pelti



Ja matka jatkuu  - hei me hukattiin mamma



Suukko kaverille.



Kuono vastatuuulen ....



Kyllä maalla on mukavaa.



Tulkaa jo koti odottaa.


Sukulaiskuvia on aina hauska saada ja tänään sain kuvia Fazer pentueen äidin Lotan veljestä Cajusta eli lapsosten enosta.Kuvat on ottanut Pirjo Kaunonen ja kuvat lähetti minulle Johanna Stoerkel, joka asuu Kotkassa ja joka myös antoi julkaisuluvan kuville.



Caju  Leo von der Seewiese  joka asustaa Iitissä.



"Kaju" Kiitos kuvista.

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti