sunnuntai 9. maaliskuuta 2014

Montako bongasit ?

Voi että mä melkein säikähdin kun oltiin Lotan ja Taigan kanssa lenkillä ja sitten mä yht´äkkiä tajusin että tuolla tien reunalla on käärmeitä ei siis yksi vaan monta.
Nro 1

Nro2

Nro3

Nro 4

Nro 5

Nro 6



Nro 7
Nro 8


Nro 9

Mitä ihmettä tuo mamma tuolla pusikossa kuvaa me ollaan täällä.
 Nyt sitten alkaa se aika vuodesta kun taas saadaan olla varovaisia kun tuolla metsässä liikutaan sillä yhdeksän käärmettä samassa paikassa viittaa sitten käärmeiden talvipesään. Tuo paikka me kierretään kaukaa. Nuo käärmeet ovat kaikki uroksia jotka ovat nousseet jo lämmittelemään ja paistattamaan siittiöitään, jotta kun naaraat kuukauden kuluttua heräävät ovat pojat parhaassa terässä. Muuten metsässä oli niin ihanaa ja kaunista , kuljettiin tuntitolkulla tyttöjen kanssa.
Yhdessä mennään vaikka heikoille jäille.

Voisiko tämän jään vaikka syödä.

Ainakin mä yritän.

4 kommenttia:

  1. Hyi kamala tuo käärmelöytö!!! Minä ajattelin ettei ne lopukaan.... hrrrrr... käärme on kyllä sellainen että saa kylmät väreet menemään selkäpiissä...
    Ceelahan sai toissa keväänä käärmeen pureman jalkaansa, mutta onneksi hyvin pienen sellaisen. 1-vuotissynttärit menivät kuitenkin tästä syystä hieman sivusuun kun meidän prinsessa makasi kipulääkepöpperössä ja tiputuksessa kun muut sisarukset polskivat koirauimalassa....

    Mukavia lenkkejä teille ja olkaa varovaisia! Meillä täällä vielä lunta eikä keväästä tietoakaan....

    VastaaPoista
  2. Mulla on ehdotus millä saat nuo käärmeet häädettyä, mutt se ei kyllä ole mikään mukava eikä hauska tapa mill ne saa häädettyä. Jos haluat testata, niin sano kepolle, että tappaa ja polttaa yhden ja sitten laittaa sen palaneen käärmeen kepin päähän - tuolla tavalla ne vois saada häädettyä - takuita en kyllä anna, mutt koittaa vois. Luulen kyllä susta, että et kyllä mielellään mene viatonta käärmettä tappamaan??? Jostain kuulin, että ennenvanhaan on tuolla tavalla käärmeitä häädetty.

    VastaaPoista
  3. Miksiköhän maailma on sillä tavalla rakennettu, että AINA täytyy olla jotain, mitä vahtia tai pelätä. Juuri nyt, kun kevät on tulollaan kummallisen lumettoman talven jälkeen, niin eikö jo joku inhokki nosta päätään. KYY. MONTA KYYTÄ. Minulla kaksi uteliasta pentua, siihen maailmaan ei kyyt sovi. Toivottavasti emme kohtaa.

    VastaaPoista
  4. Mulla on kyiden kanssa sopimus, ne ei pistä mun koiria ja mä annan niiden olla rauhassa. Osa luontohan ne ovat ja täytyy vai valita reittinsä siten että ei kohdataisi. Meillä on paljon käärmeitä tässä lähimaastoissa mutta ainoan kerran kun koiraa on kyy pistänyt se tapahtui Lohjalla näyttlykentän reunalla. Kyllä nuo kyyt ovat arkoja eläimiä ja yleensä pakenevat ihmistä ja sen aiheuttamaa maan tärinää, mutta vahinkojakin tietenkin sattuu. Vesa tuo ehdottamasi keino oli käytössä meidän mummolassa heinäpellolla oli aina pellon päässä heinäseipäässä poltettu kyy.

    VastaaPoista