tiistai 28. lokakuuta 2014

Voi miten paljon syötävää

Tänään pennut ovat päässeet oikeasti ulos ja kyllä siinä pikku tassut vilisivät kun ne painelivat pitkin pihaa, tutkien kiviä, ruohoa,  roskia ja ihan kaikkea ja kaikki olisi pitänyt syödä. Minä juoksin kuin orava niiden perässä ja poimin kiviä suusta pois. Paloma oli ihan ihmeissään kun kumpikin juoksi eri suuntaan.
Nyt ollaan pihalla

Yhdessä nuuskitaan

Mitäs nämä on

Kiire kiire

Kiire kiire

Mamman kanssa ulkoilemassa

Kuinkahan kauan pennut mahtuvat mamman vatsan alle.

Täällä on turvallista

Te olette jo isoja ja selviätte täällä pihallakin

Mä syön näitä vihreitä

Juostaan kilpaa

Kumpi voittaa
Oletko mamma syönyt kiviä pihalla.

Älä höpsi lapseni ei isot koirat syö kiviä

Kohta mä nappasen tuon kukan

Löysin leijonan

Tämän mä syön.

Ihana muru

Sellainen ihana pikisilmä

Nyt lähtee leijonalta korva

Yllätysvieras pentuhuoneessa

Otan tuon vihreän nallen

Ei irtoo vaikka kuinka vetää

Mä en luovuta
 Viime yönä Paloma alkoi ravistella päätään ja vaikka korvat olivat ihan puhtaan näköiset niin aamulla lähdettiin heti käymään lääkäriasemalla tuolla meidän omassa Vetorissa ja ihana Jenni siellä tutki Paloman korvat ja hiiva oli siellä ryöpsähtänyt kasvuun varsinkin toisessa korvassa. No saatiin lääkkeet ja Paloma onkin nukkunut paljon tänään koska joutui raukka viime yönä valvomaan kun korvaa särki. Nyt korvat ovat rauhoittuneet ja kaikki näyttää taas hyvältä. Kysyin myös lääkäriasemalta otanko omat siivousvälineet mukaan kun tuon pennut tarkastukseen , minulle kerrottiin, että pennuille desinfioidaan huone eikä minun todellakaan tarvitse itse siivota. No ainakin otan puhtaita lakanoita mukaan että voin levittää ne tutkimuspöydälle. Taitavat pitää minua hieman omituisena.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti