torstai 5. helmikuuta 2015

Talvipäivä

Niin kauis talvipäivä on taas tänäänkin ollut. Kotiin tultuani päätin lähteä lenkille Pillin ja Pullan kanssa kahdestaan, että oppivat tulemaan toimeen ilman noita isoja koiria. Selvästi olivat aluksi ieman huolestuneita kun piti ihan itse tehdä päätöksiä ja ratkaisuja. Kyllä ihminen voi olla onnellinen kulkiessaan metsässä koirien kanssa, tuntuu että kaikki mailman murheet ovat kadonneet.
Tarkkana pitää olla kun tuo turvallisuusvastuu on nyt meillä.

Mä vahdin täällä puolella.

Apua mä upposin lumihankeen, pelastakaa.

Täältä tullaan vauhdilla

Kopoti kopoti

Mä olen mäyräkiran sukua.

Nyt mä upposin hankeen

Pilli ja Pulla mun kaksoset

Kaunotar

Myyrä

Ei pääse taas upposi

Täältä tulee lumimyyrä

Mulla ei ole jalkoja ne hävisi

Voisiko joku auttaa ja vetää mut ylös

Näin reippaasti sitä mennään

Älkää jättäkö

No nyt mun kuonokin upposi lumihankeen.

 Kyllä nuo kaksi ovat niin erilaisia luonteeltaan Pulla on niin harkitsevainen ja haluaa aina ensin hetken katsoa ja vasta sitten toimia. Pilli taas toimii ensin ja katsoo vasta sitten oliko se kannattavaa toimintaa. Esim. Pulla ei koskaan ryntää isojen koirien päälle tuhatta ja sataa, mutta Pilli kyllä tekee niin ja vaikka Bella mummi on monta kertaa kertonut, että niin ei voi tehdä niin huomenna asia on taas unohtunut. Pulla näyttää kauniisti hampaat ja antaa leikata kynnet, Pillillä ei varmaan hampaita olekkaan kun ei niitä ainakaan pääse katsomaan ja kynnet saisi kyllä kasvaa vaikka kuinka pitkiksi. Onneksi mamma tietää mitä pitää tehdä ja niin sitten tehdään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti