maanantai 7. maaliskuuta 2016

Koiran tehtävä

Tänään sain fb:ssä viestin jonka jälkeen aloin oikein pohtia mikä tehtävä minun koirillani mahtaa olla. Pilven tehtävä on selkeä, Pilvi on meidän perheen tulkki, ainoa ongelma on se, että kenelläkään ei ole oikein aikaa kuunnella Pilveä koska Pilven puhetulva on jatkuva. Pilvi on myös minun nukkumattini, illalla tuo pieni kuono painuu poskelleni ja siihen me nukahdetaan. Taiga on minun herätyskelloni, joka aamulla ensimmäisenä nuolaise poskeani ja laittaa tassunsa minun viereeni ja kallistaa mustan päänsä  kysyäksen joka me noustaan ylös. Keela on minun pikkuhassuni joka tuo iloa elämääni.BB on lohduttaja ei niin huonoa päivää, että ei BB:n nuolaisu piristäisi ja tuo iso koira kun laskee päänsä syliini niin kaikkoaa kaikki murheet. Milana on perheemme järjen ääni joka osaa käyttäytyä hillitysti tilanteessa kuin tilanteessa. Vanhuus ja viisaus. Lotta on perheen hoitaja joka tietää jokaisen sairauden ja haavan ja tulee välittömästi hoitamaan. Lotta on myös sovittelija joka aina menee rauhoittamaan jos nuoriso joukko innostuu liikaa. Tosca on perheemme lastenhoitaja joka huolehtii pikkuhassun leikittämisestä, oiva leikkitäti. Kuinka tyhjää minun elämäni olisikaan ilman näitä karvaisia ystäviäni, jotka pitävät minusta huolta.
Reno on lähtenyt mammansa Paloman kanssa talvilomalle ja talvi tuolla Pohjanmaalla näyttää olevankin.

Saapas nähdä aikooko Reno mennä uimaan avantoon vai ryhtyykö kalastamaan. Tarkkaan poika seuraa miten se avanto oikein syntyy, että osaa sitten itsekkin sellaisen tehdä.
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti